Locatie Rm. Valcea

Str. Rapsodiei 14, Bl. D1-3, Sc. B, Ap.3

Locatie Dragasani

Str. Tudor Vladimirescu 407

Telefon

0250 744 151
0746 106 325

Rolul administrării acidului folic în timpul sarcinii – Sfaturi utile pentru viitoarele mămici

acidului folic

Sarcina este considerată a fi o perioadă cu totul specială din viaţa femeilor, iar pe durata celor 9 luni, sănătatea bebeluşului ce se află în plină dezvoltare este o prioritate pentru fiecare mămică. Ceea ce este bine de ştiut este faptul că acidul folic, cunoscut şi sub denumirea de vitamina B9, se dovedeşte a fi foarte benefic în dezvoltarea sănătoasă a fătului. Potrivit specialiştilor, există numeroase motive pentru care administrarea acidului folic este deosebit de important atunci când vine vorba de femeile însărcinate. În cele ce urmează, vei descoperi principalele beneficii acestei vitamine ce face parte din complexul B!

Prevenirea defectelor de tub neutral şi a anemiei

Ştiai că administrarea unei doze optime de acid folic prezintă un rol important în prevenirea defectelor de tub neutral la făt? Practic, consumul de vitamina B9 în primele săptămâni de sarcină diminuează semnificativ riscul de apariţie a unor astfel de probleme (anencefalia, spina bifidă). Este cunoscut faptul că riscul de anemie este mult mai pronunţat în timpul sarcinii, însă acidul folic contribuie la prevenirea acestei afecţiuni. Administrarea de acid folic ajută la stimularea producerii de celule roşii, menţinând astfel valorile de hemoglobină în limite normale.

Menţinerea stării de sănătate pe parcursul sarcinii

Interesant este faptul că acidul folic contribuie atât la dezvoltarea armonioasă a fătului, cât şi la menţinerea stării de sănătate a mamei. Cercetătorii afirmă faptul că vitamina B9 reduce riscul de apariţie a bolilor cardiovasculare şi a unor afecţiuni neurologice. De asemenea, consumul de vitamine este esenţial şi pentru a avea parte de un nivel optim de energie.

În general, medicii obstetricieni recomandă administrarea unui supliment alimentar pe bază de acid folic încă din perioada de concepţie, dar şi în primele luni de sarcină. Desigur, ideal ar fi să consumi şi alimente cu un conţinut bogat de acid folic, cum ar fi legumele verzi, nucile, citricele, cerealele integrale. Este deosebit de important să respecţi doza zilnică recomandată de către medicul tău, deoarece consumul excesiv de suplimente pe bază de acid folic poate să aibă efecte negative asupra organismului.

Aşadar, acidul folic este considerat a fi aliatul tău în menţinerea stării de sănătate şi în dezvoltarea optimă a bebeluşului. Adoptă un regim alimentar echilibrat şi ţine cont de recomandările medicului care îţi monitorizează sarcina, pentru a te asigura că sarcina ta are o evoluţie optimă! Fără doar şi poate, preocuparea pentru sănătatea maternă este o preocupare pentru viitoarea stare de sănătate a celui mic.